'Tak nak invite Abang Tuah ker?' tanya Abang Tuah bila Dang Anum privatekan sekejap blog.
'Hahaha..' (eh..ganas pulak bunyi gelak Dang Anum)
'Kikikik..' terkekek-kekek Dang Anum.
'Dang Anum tak invite sapa2 pun Bang Tuah, lagipun bukannya Dang Anum update apa2 pun...'
Itulah citer Hikayat khas untuk Jie, sib baik kita tak cut and paste citer Hikayat Merong Mahawangsa.
Bila Jie, my dearest ex-neighbour anto e-mel baru2 ni dah lama tak baca citer 'Hikayat' dalam blog nih, baru teringat.. eh, eh, aku ada blog...
. Seriously, nafsu untuk meng'update' blog tidak membuak2 tambah2 lagi bila privatekan blog nih sekejap, tuan empunya blog pun rasa macam malasnyerrrrrrrr nak log in masuk blog sendiri..
Memang rasa macam main tarik tali dengan blog sendiri.
Banyak yang nak dikongsi bersama tentang kehidupan di negara Padang Pasir, tapi banyak jugak dugaan bila berblog. Baru start nak menaip Iman nak susu, baru taip satu paragraph Iman nak ter'poo' pulak. Haih..
Entahlah macam2 yang bermain di fikiran bila terkenangkan blog sendiri. Sekali fikir nak privatekan sahaja. Sekali fikir nak stop terus. Sekali fikir pulak, kalau tiba2 rasa nak berkongsi citer, kang kena war2kan balik...Jemputlah datang ke blog sayerrr... tak ke malu jadinya?!
Ditambah pulak, sekarang ni bangun jer dari tidur, kepala terus diasak dengan kuat nak balik Malaysia, nak balik...nak balik...nak balik... Itulah suara yang tak henti2 bermain dalam fikiran ni dari bangun tido sampai ke bangun tido balik. Pastu tiap2 hari dok menghitung pulak berapa hari lagi untuk pulang. Nak jugak kira, padahal boleh tolak satu hari jer setiap hari. Memang kalah zaman budak2 dulu menghitung hari bila akan habisnya Ramadhan.
Blog diet, jadi author bersama tapi sekarang lebih kepada pelawat kehormat pulak. Truthfully, tak exercise dan tak jugak jaga pemakanan walaupun masa berkobar2 dulu memang bercita2 nak kurus kering supaya balik Malaysia nanti boleh NGAP sepuas hati tanpa rasa bersalah. Tapi, apakan daya bila tengok Bang Tuah enjoyyyyy jer makan2, Dang Anum pun join sekaki!
Kepada yang mengenali Abang Tuah, jangan terkejut melihat kemontelan Abang Tuah pabila pulang nanti. Abang Tuah telah berjaya menapau sebanyak 10kg lemak sepanjang 2 tahun berada di negara kaya minyak. Dang Anum tetap maintain ....ermmmm... maintain gemok.
**Dan dalam ceria2 nak balik, dapat berita ayah didiagnose with prostate cancer tahap awal. Lagilah rasa nak balik... nak balik...nak balik... nak balik...
'Hahaha..' (eh..ganas pulak bunyi gelak Dang Anum)
'Kikikik..' terkekek-kekek Dang Anum.
'Dang Anum tak invite sapa2 pun Bang Tuah, lagipun bukannya Dang Anum update apa2 pun...'
Itulah citer Hikayat khas untuk Jie, sib baik kita tak cut and paste citer Hikayat Merong Mahawangsa.
Bila Jie, my dearest ex-neighbour anto e-mel baru2 ni dah lama tak baca citer 'Hikayat' dalam blog nih, baru teringat.. eh, eh, aku ada blog...
Memang rasa macam main tarik tali dengan blog sendiri.Entahlah macam2 yang bermain di fikiran bila terkenangkan blog sendiri. Sekali fikir nak privatekan sahaja. Sekali fikir nak stop terus. Sekali fikir pulak, kalau tiba2 rasa nak berkongsi citer, kang kena war2kan balik...Jemputlah datang ke blog sayerrr... tak ke malu jadinya?!
Ditambah pulak, sekarang ni bangun jer dari tidur, kepala terus diasak dengan kuat nak balik Malaysia, nak balik...nak balik...nak balik... Itulah suara yang tak henti2 bermain dalam fikiran ni dari bangun tido sampai ke bangun tido balik. Pastu tiap2 hari dok menghitung pulak berapa hari lagi untuk pulang. Nak jugak kira, padahal boleh tolak satu hari jer setiap hari. Memang kalah zaman budak2 dulu menghitung hari bila akan habisnya Ramadhan.
Blog diet, jadi author bersama tapi sekarang lebih kepada pelawat kehormat pulak. Truthfully, tak exercise dan tak jugak jaga pemakanan walaupun masa berkobar2 dulu memang bercita2 nak kurus kering supaya balik Malaysia nanti boleh NGAP sepuas hati tanpa rasa bersalah. Tapi, apakan daya bila tengok Bang Tuah enjoyyyyy jer makan2, Dang Anum pun join sekaki!
Kepada yang mengenali Abang Tuah, jangan terkejut melihat kemontelan Abang Tuah pabila pulang nanti. Abang Tuah telah berjaya menapau sebanyak 10kg lemak sepanjang 2 tahun berada di negara kaya minyak. Dang Anum tetap maintain ....ermmmm... maintain gemok.
**Dan dalam ceria2 nak balik, dapat berita ayah didiagnose with prostate cancer tahap awal. Lagilah rasa nak balik... nak balik...nak balik... nak balik...






























