Hari tu ada terbaca pasal kopi ada DNA Babi, tak ingat produk apa. Kalau tak silap pernah dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ). Terbaca pun sebab hubby download to this computer untuk baca surat dari JAIJ.
I'm curious, so tanya hubby,
"Whatever stuff babi letak dalam kopi untuk menjadikan kopi tu macamana yer? I mean untuk melikatkan kah? bla, bla, bla.."
(bla, bla, bla..tu sebab tak ingat apa lagi yang saya questionkan)
"Whatever stuff babi letak dalam kopi untuk menjadikan kopi tu macamana yer? I mean untuk melikatkan kah? bla, bla, bla.."
(bla, bla, bla..tu sebab tak ingat apa lagi yang saya questionkan)
Dulu2 masa kecik2, ingat lagi pernah dikatakan perencah Maggie dikikis dari tulang babi. Tup, tup.. Maggie halal. Tak tahulah samada nak menjatuhkan sesuatu produk yang sedang meletup ataupun sememangnya betul?
Tiba2 tadi rasa nak google carik apalagi produk yang diperbuat dari babi nih.
Banyak sungguh rupanya kegunaan babi ni!!
Lepas baca artikel ni terus rasa nak termuntah..
Saya amat2 berharap JAKIM lebih prihatin dan mengambilberat terhadap produk2 termasuklah ubat2an, produk2 kecantikan samada buatan tempatan mahupun luar negara.
Semoga lebih ramai Muslim menghasilkan produk2 yang halal. Amin.
2 comments:
Lepas ni barang2 bukan makanan pun kena ada logo halal! Isk takutnya...kalau di UK, beli vegetarian label pun rasa selamat sebab minyak pun diasingkan. kalau sini?? erk
Aini..k.ida teringat terbaca satu blog, the blog owner citer, a chinese guy said, 'sapa kata melayu tak makan babi?' Bila terbaca the article rasa terkedu n geli geleman. Di Saudi ni lagi longgar, berlambak2 barang makanan dari US. K.Ida suka sweets, never thought sweets pun berkemungkinan ada bahan2 'itu' :(
Post a Comment